פִּטּוּם הַקְּטֹרֶת
כל הסת"ם -052-4681890
ניתן להתייעץ איתנו בכל נושא
זה
הנוסח היחיד המתוקן
והמנופה משיבושים וטעויות
שנערך מחדש לפי כוונות
האר
"י
הקדוש.
מותר להדפיס ומצווה להפיץ
ללא כוונות רווח
חובה
! הוראות
חשובות!
יהודי יקר
!
בידך נמצאת כעת תפילה בעלת כח
אדיר
שאין ביכולת הדמיון לשער את גדולתה
ועוצמתה
!
שמור על קדושתה
.
למרות שהתפילה ערוכה כתפילת המקובלים
– היא
מיועדת
לכל אחד. אין איש שידע את עומק וכוונת
המילים
.
לכן, הכוונה הרצויה בעת ההבטה בכוונות
היא
:
שיעלו לרצון לפני הקב"ה כאילו ירדנו
לתכלית
הכוונה ויעשו את פעולתם על הצד הטוב
ביותר
!
סכנה
!!!
המילים והאותיות המוקטנות הנמצאות
ב
'לשם
יחוד
'
ו'בקטרת'
ובמיוחד אלו שאינם מובנות
בקריאה הרגילה
(
מופיע גם בצבע
אדום לבעלי מדפסות הצבע)
יש לקרא בעיניים בלבד
!!!
אין להוציאם בשום צורה בשפתיים
, בלחש
או
בדיבור
!!!
קודם אמירת הקטרת שמעבר לדף יש לומר את נוסח
"
לשם
יחוד" המובא להלן. ניתן להוסיף
בקשות
אישיות בשפה פשוטה קודם הפסוק
"יהיו לרצון
אמרי פי
...".
ניתן לומר את התפילה בכל שעות
היממה
, ובכל ימות
השנה
,
ע"י
גברים / נשים ללא כל מניעה או
הגבלה.
אין להיכנס עם דף זה בשום צורה
/ כיסוי
למקומות
מטונפים
.
אין לעשות שום שימוש בדף זה או לטלטלו
בשבתות
וחגים בשום דרך הכרוך בחילול שבת
/ חג.
קמצוץ מדברי הזוהר והאר
"י הקדוש על
הקטרת
"
סימן
זה נמסר בידינו, שבכל מקום שאומרים
בכוונה וברצון הלב
, מעשה הקטרת,
אינו שולט
המוות במקום ההוא
, ולא ינזק,
ולא יכלו שאר
העמים לשלוט על המקום ההוא
... שאין לך דבר
בעולם לשבר את כח הסטרא אחרא חוץ
מהקטרת
...
גזרה עומדת לפני הקב
"ה,
שכל הקורא בכל יום
מעשה הקטרת
,
ינצל מכל הדברים הרעים והכשפים
שבעולם
,
ומכל פגעים רעים, ומהרהור רע, ומדין
רע,
ומוות
,
ולא ינזק כל היום ההוא.
אמר ר
'
שמעון, אם בני האדם היו יודעים כמה עליון
הוא מעשה הקטרת לפי הקב
"ה,
היו נוטלים כל מילה
ומילה ממנה
,
והיו מעלים אותה לעטרה על ראשם
ככתר של זהב
... ואם יכוון בה בכל יום, יש לו חלק
בעולם הזה ובעולם הבא
". (זוהר
ויקהל)
מי שהדין רודף אחריו
, צריך לקטרת הזו,
ולשוב לפני
אדונו
,
כי היא עזרה להסיר הדינים ממנו (זוהר חדש
שיר השירים
).
טוב מאד בזמן המגפה שבעת אומרו פטום
הקטרת
...
יכווין בה באותה כוונה האמורה למעלה וגם כן
כאשר
האדם קם אחר חצות לילה לעסוק
בתורה
... יאמר
פטום הקטורת בכוונה ההיא
, לפי שאחר חצות נכנעת
ממשלת הקליפה
, ובפרט אם יתחברו י'
אנשים יראי
ה
'
ויקראו סדר פטום הקטורת יחד בכוונה
הנזכרת
יעשה רושם גדול למעלה אם יהיה אחר חצות
לילה
כנזכר
(האר"י הקדוש
- שער הכוונות).
יאמר ל
'שם
יחוד' זה קודם אמירת הקטרת
לְשֵם יִחוּד קוּדְשָא בְּרִיךְ הוּא וּשְכִינְתֵּיה
יאהדונהי,
בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ
יֻאהָהוְיהַה
וּרְחִימוּ
וּדְחִילוּ איְההֹיוֵההְ
לְיַחֲדָא שֵם יו
"ד ה"א
בְּ-וא"ו
ה"א בְּיִחוּדָא
שְלִים
יהוה
בְּשֵם ההוּא טָמִיר וְנֶעֱלָם בְשֵם כָּל
יִשְׁרָאֵל,
לְאַקָּמָא שְכִינְתָא מֵעַפְרָא וּלְחַבְּרָה
בְּבַעֲלָה
(
ת"ת)
הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים בְּשִׂמְחָה לוֹמַר פִּטּוּם
הַקְּטֹרֶת בַּעֲבוּר כְּלָל
יִשְׂרָאֵל
.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהָוְהיאהדונהי
אֱלֹהִים צְבָאוֹת
אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁיַעֲמוֹד מִיכָאֵל הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל
שַׂר
וְאַפּוֹטְרוֹפּוּס שֶׁל יִשְׂרָאֵל וְיַקְטִיר
לְפָנֶיךָ אֶת
קְטֹרֶת הַסַּמִּים וְתִתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ
וְתִתְנַהֵג
עִמָּנוּ בְּמִדַּת הָרַחֲמִים הַגְמוּרִים וֶאֱמוֹר
לַמַּלְאָךְ
הַמַּשְׁחִית הֶרֶף יָדֶךָ וּבְכֹחַ הַשֵּׁמוֹת
הַיּוֹצְאִים
מֵהַפָּסוּק
: "וְעָבַר יְהוָֹה לִנְגֹּף אֶת
מִצְרַיִם וְרָאָה
אֶת הַדָּם עַל הַמַּשְׁקוֹף וְעַל שְׁתֵּי
הַמְּזוּזֹת וּפָסַח
יְהוָֹה עַל הַפֶּתַח וְלאֹ יִתֵּן הַמַּשְׁחִית
לָבאֹ אֶל
בָּתֵּיכֶם לִנְגֹּף
" וְיְלִ אֶמִוְ אֶהַעַ הַוְשְׁ הַוּיְ עַהַוְ יִהַלָ
אֶבָּלִ
תְמַלְּטֵנוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וְנָסוּ יָגוֹן
סמא"ל
וַאֲנָחָה
לילי
"ת. וּבְכֹחַ הַשֵּׁמוֹת: קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ
טַהֲרֵנוּ נוֹרָא
: קְרְעְ שְטְןְ וְחִילוֹפוֹ דְגְזְ בְנְטְ קְרַע רֹעַ
גְּזַר דִּינֵנוּ
: וְכֵן בְכֹחַ הַשֵּׁמוֹת: מֳטֳטֳרֳוֳן יֳנֳנֳגֳפֳטֳ
סֹגֹזֹגֹיֹאֹלֹ נֳוֳרֳטֳטֳמֳ ילי מכם כוזו טדהד
וְכֵן בְכֹחַ
הַשֵּׁמוֹת
: טֹפֵטֹפֵיַהַ יְהְתְכְסְיְסְיְהְ שַאֲדַכִיתְרִיאֵל
רחשתמיף
אֶתָהְכְוֶסִהיסְיָה
יִהְיֶה לְהַרְחִיק כָּל שֵׁד וּמַזִּיק ורוּחַ
רָעָה וְכָל עִנְיָן רָע וְכָל הֶזֵּק וְצַעַר
וְהֶפְסֵד וְכֵן
לְהַשְׁמִיד וּלְהַכְרִית כָּל צַר וְאוֹיֵב מִכָּל
צַד
וְאוֹפָן שֶׁיִּהְיֶה
. הָפֵר עֲצַת אוֹיְבֵינוּ
וְקַלְקֵל
מַחֲשַׁבְתָּם
. וְיַעֲמוֹד הַפָּסוּק "עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר
דַּבְּרוּ דָבָר וְלאֹ יָקוּם כִּי עִמָּנוּ
אֵל
"
וְבְכֹחַ
הַשֵּׁם
הַיּוֹצֵא מִמֶּנּוּ
עֻעֵוְדַּדָוְיָכִּעִאֵל
הָפֵר עֲצַת אוֹיְבֵינוּ
וְשׂוֹנְאֵינוּ וּמְבַקְשֵׁי רָעָתֵנוּ וְקַלְקֵל
מַחֲשַׁבְתָּם
. וְלאֹ
תֵעָשֶׂינָה יְדֵיהֶם
תּוּשִׁיָה
. "חַרְבָּם תָּבוֹא בְלִבָּם
וְקַשְּׁתוֹתָם
תִּשָּׁבַרְנָה
".
מקום לבקשות אישיות בשפה פשוטה ומעומק
הלב
.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי
לְפָנֶיךָ
יְהֹוָה יאהדונהי
צוּרִי וְגֹאֲלִי
יאהדונהי
פַיְקָאַ"כִ
אַתָּה
הוּא יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ
שֶׁהִקְטִירוּ אֲבוֹתֵינוּ לְפָנֶיךָ אֶת קְטֹרֶת
הַסַּמִּים
בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ קַיָּם כַּאֲשֶׁר
צִוִּיתָ אוֹתָם
עַל יַד משֶֹׁה נְבִיאָךְ כַּכָּתוּב
בְּתוֹרָתָךְ
:
הְוְּהָי יאהדונהי
אֶל לְאֶ משֶֹׁה ê וַיּאֹמֶר רֻמְאֹיָו יְהֹוָ
מֵםָ הַא שֹׁיָן הֵשֶמ
. קַח חֻקְ
לְךָ
כָל סַמִּים מֹיָמסָ מתק"ו
נָטָף
פטֻןְ טִנֹ"וּ
וּשְׁחֵלֶת
תְלֶחְשְּוָ
וְחֶלְבְּנָה
הנֻבְלֵחֶו
סַמִּים
מָימָסָ וּלְבֹנָה הָנבֻלְוֹ זַכָּה הֶכְזְּ
בַּד
דבְ
בְּבַד
דְבֵבֶ יִהְיֶה הָיָהיֻ.
בשבת וחגים יש לדלג הקטע הממוסגר ולהמשיך
"וְעָשִׂיתָ אֹתָה..."
יִהְיֶה
הָיָהיֻ בְּבַד דְבֵבֶ בַּד דבְ
זַכָּה
הֶכְזְּ
וּלְבֹנָה
הָנבֻלְוֹ סַמִּים מָימָסָ וְחֶלְבְּנָה הנֻבְלֵחֶו
וּשְׁחֵלֶת
תְלֶחְשְּוָ נָטָף פטֻןְ טִנֹ"וּ
סַמִּים
מֹיָמסָ
מתק"ו
לְךָ
כָל קַח חֻקְ
משֶֹׁה
מֵםָ הַא
שֹׁיָן,
הֵשֶמ
אֶל
לְאֶ
הְוְּהָי יאהדונהי
וַיּאֹמֶר רֻמְאֹיָו. ê יְהֹוָ
הְוְּהָי יאהדונהי
אֶל לְאֶ משֶֹׁה ê וַיּאֹמֶר רֻמְאֹיָו יְהֹוָ
מֵםָ הַא שֹׁיָן הֵשֶמ
. קַח חֻקְ
לְךָ
כָל סַמִּים מֹיָמסָ מתק"ו
נָטָף
פטֻןְ טִנֹ"וּ
וּשְׁחֵלֶת
תְלֶחְשְּוָ
וְחֶלְבְּנָה
הנֻבְלֵחֶו
סַמִּים
מָימָסָ וּלְבֹנָה הָנבֻלְוֹ זַכָּה הֶכְזְּ
בַּד
דבְ
בְּבַד
דְבֵבֶ יִהְיֶה הָיָהיֻ.
וְעָשִׂיתָ אֹתָהּ קְטֹרֶת רֹקַח מַעֲשֵׂה
רוֹקֵחַ
.
מְמֻלָּח
טָהוֹר קֹדֶשׁ
רחש: וְשָׁחַקְתָּ מִמֶּנָּה הָדֵק
וְנָתַתָּה
מִמֶּנָּה לִפְנֵי הָעֵדֻת בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֲשֶׁר
אִוָּעֵד
לְךָ שָׁמָּה
. קֹדֶשׁ קָדָשִׁים תִּהְיֶה לָכֶם: וְנֶאֱמַר
וְהִקְטִיר עָלָיו אַהֲרֹן קְטֹרֶת
סַמִּים
.
בַּבֹּקֶר
בַּבֹּקֶר בְּהֵיטִיבוֹ אֶת הַנֵּרֹת
יַקְטִירֶנָּה
: וּבְהַעֲלֹת
אַהֲרֹן אֶת הַנֵּרֹת בֵּין הָעַרְבַּיִם
יַקְטִירֶנָּה
. קְטֹרֶת
יאהדונהי פַיְקָאַ
"כִ לְדֹרֹתֵיכֶם: תָּמִיד לִפְנֵי יְהֹוָ
תָּנוּ רַבָּנָן פִּטּוּם הַקְּטֹרֶת
כֵּיצַד
.
שְׁלשֹׁ
מֵאוֹת
וְשִׁשִּׁים וּשְׁמוֹנָה מָנִים הָיוּ
בָהּ
.
שְׁלשֹׁ
מֵאוֹת
וְשִׁשִּׁים וַחֲמִשָּׁה כְּמִנְיַן יְמוֹת הַחַמָּה
מָנֶה בְּכָל
יוֹם
. מַחֲצִיתוֹ בַּבֹּקֶר וּמַחֲצִיתוֹ בָּעֶרֶב. וּשְׁלשָֹׁה
מָנִים יְתֵרִים שֶׁמֵּהֶם מַכְנִיס כֹּהֵן גָּדוֹל
וְנוֹטֵל
מֵהֶם מְלאֹ חָפְנָיו בְּיוֹם
הַכִּפּוּרִים
. וּמַחֲזִירָן
לְמַכְתֶּשֶׁת בְּעֶרֶב יוֹם הַכִּפּוּרִים כְּדֵי
לְקַיֵּם
מִצְוַת דַּקָּה מִן
הַדַּקָּה
.
וְאַחַד עָשָׂר סַמָּנִים הָיוּ
בָהּ
. וְאֵלּוּ הֵן:
א
. הַצֳּרִי.
ב. וְהַצִּפּוֹרֶן. ג.
וְהַחֶלְבְּנָה. ד.
וְהַלְּבֹנָה.
מִשְׁקַל שִׁבְעִים שִׁבְעִים
מָנֶה
. ה.
מוֹר.
ו
. וּקְצִיעָה. ז.
וְשִׁבֹּלֶת
נֵרְדְּ.
ח. וְכַרְכֹּם. מִשְׁקַל
שִׁשָּׁה עָשָׂר שִׁשָּׁה עָשָׂר
מָנֶה
. ט.
הַקוֹשְׂטְ שְׁנֵים
עָשָׂר
. י.
קִלּוּפָה
שְׁלשָֹׁה.
יא. קִנָּמוֹן תִּשְׁעָה.
בּוֹרִית כַּרְשִׁינָה תִּשְׁעָה
קַבִּין
.
יֵין
קַפְרִיסִין סְאִין
תְּלָתָא וְקַבִּין
תְּלָתָא
.
וְאִם לאֹ
מָצָא יֵין קַפְרִיסִין
מֵבִיא חֲמַר חִיוָר עַתִּ
יק
.jpg)
. מֶלַח
סְדוֹמִית רוֹבַע.
מַעֲלֶה עָשָׁן כָּל
שֶׁהוּא
.
רִבִּי
נָתָן הַבַּבְלִי אוֹמֵר
אַף כִּפַּת הַיַּרְדֵּן כָּל
שֶׁהִיא
.
אִם נָתַן
בָּהּ דְּבַשׁ
פְּסָלָהּ
. וְאִם חִסֵּר אַחַת מִכָּל
סַמֲּמָנֶיהָ חַיָּב
מִיתָה
: יפסיק מעט רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל
אוֹמֵר הַצֳּרִי אֵינוֹ אֶלָּא שְׁרָף הַנּוֹטֵף
מֵעֲצֵי
הַקְּטָף
. בּוֹרִית כַּרְשִׁינָה לְמָה
הִיא בָאָה כְּדֵי
לְשַׁפּוֹת בָּהּ אֶת הַצִּפּוֹרֶן כְּדֵי שֶׁתְּהֵא
נָאָה
.
יֵין
קַפְרִיסִין לְמָה הוּא בָא כְּדֵי לִשְׁרוֹת בּוֹ
אֶת
הַצִּפּוֹרֶן כְּדֵי שֶׁתְּהֵא
עַזָּה
.
וַהֲלאֹ מֵי
רַגְלַיִם יָפִין
לָהּ אֶלָּא שֶׁאֵין מַכְנִיסִין מֵי רַגְלַיִם
בַּמִּקְדָּשׁ מִפְּנֵי
הַכָּבוֹד
: תַּנְיָא רִבִּי נָתָן אוֹמֵר
כְּשֶׁהוּא שׁוֹחֵק
אוֹמֵר הָדֵק הֵיטֵב
. הֵיטֵב הָדֵק. מִפְּנֵי שֶׁהַקּוֹל
יָפֶה לַבְּשָׂמִים
. פִּטְּמָה לַחֲצָאִין
כְּשֵׁרָה.
לְשָׁלִישׁ
וּלְרָבִיעַ לאֹ
שָׁמַעְנוּ
. אָמַר רִבִּי יְהוּדָה זֶה
הַכְּלָל אִם כְּמִדָּתָהּ כְּשֵׁרָה
לַחֲצָאִין
. וְאִם חִסֵּר
אַחַת מִכָּל סַמֲּמָנֶיהָ חַיָּב
מִיתָה
: יפסיק
מעט
תָּנֵי בַר קַפָּרָא אַחַת לְשִׁשִּׁים אוֹ
לְשִׁבְעִים שָׁנָה
הָיְתָה בָאָה שֶׁל שִׁירַיִם
לַחֲצָאִין
. וְעוֹד תָּנֵי בַר
קַפָּרָא אִלּוּ הָיָה נוֹתֵן בָּהּ קָרְטוֹב שֶׁל
דְּבַשׁ אֵין
אָדָם יָכוֹל לַעֲמוֹד מִפְּנֵי
רֵיחָהּ
.
וְלָמָּה
אֵין
מְעָרְבִין בָּהּ דְּבַשׁ מִפְּנֵי שֶׁהַתּוֹרָה
אָמְרָה כִּי כֹל
שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ לאֹ תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ
אִשֶּׁה לַיְהֹוָה
יאהדונהי
פַיְקָאַ
"כִ:
נְעֲוּרַיְרֶוְןְ רִוּטְאְ צֳדְּנְלֹבָּשְׁ פֳגְּמְכֹאָּרְ
קֳהְּסְמֹגָּתְ אלף הה יוד הה
מקוה טהרה ומושיע לישראל בעת
צרה
)
(שם קנ"א אהיה
במילוי ההין
יְהָוֹה יאהדונהי
צְבָאוֹת
עִמָּנוּ.
מִשְׂגַּב לָנוּ
אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה:
יְהָוֹה
יאהדונהי
צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ: כל הפסוק
גימ'
"שמע ישראל יהוה אלהינו
יהוה אחד"
יְהָוְה יאהדונהי
הוֹשִׁיעָה. הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
ר"ת שם
יב"ק, גימ' –
אדני יהוה
אהיה.
יאהדונהי וְעָרְבָה לַיְהֹוָה
מִנְחַת יְהוּדָה וִירוּשָׁלָיִם.
כִּימֵי עוֹלָם וּכְשָׁנִים קַדְמֹנִיּוֹת:
וַיּאֹמֶר משֶׁה אֶל אַהֲרֹן קַח אֶת הַמַּחְתָּה
וְתֶן
עָלֶיהָ אֵשׁ מֵעַל הַמִּזְבֵּחַ וְשִׂים קְטֹרֶת
וְהוֹלֵךְ
מְהֵרָה אֶל הָעֵדָה וְכַפֵּר עֲלֵיהֶם כִּי יָצָא
הַקֶּצֶף
מִלִּפְנֵי יְהֹוָה יאהדונהי
הֵחֵל הַנָּגֶף: וַיִּקַּח אַהֲרֹן
כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר משֶׁה וַיָּרָץ אֶל תּוֹךְ הַקָּהָל וְהִנֵּה
הֵחֵל הַנֶּגֶף בָּעָם וַיִּתֵּן אֶת הַקְּטֹרֶת
וַיְכַפֵּר עַל
הָעָם
: וַיַּעֲמֹד בֵּין הַמֵּתִים
וּבֵין הַחַיִּים וַתֵּעָצַר
הַמַּגֵּפָה
טֹפֵטֹפֵיַהַ:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה